Magiczne słowo: motywacja

Lubię czasem przejrzeć zdjęcia na fejsbukowych stronach o bieganiu z hasłami motywującymi do tejże czynności. Zdarza mi się kliknąć ‘lubię to’. Trochę mnie porusza powtarzane przez Willa Smitha prawie jak mantra stwierdzenie, że to bieganie i czytanie książek są kluczem do sukcesu. Od czasu do czasu staję przed lustrem i stosuję ‘proste acz skuteczne’ techniki afirmacyjne. Wszystko pięknie, tylko że… tylko że łatwiej i przyjemniej robię to wszystko, kiedy wszystko jest w porządku. Kiedy nie chce mi się ruszyć, kiedy po raz kolejny z rzędu coś nie wychodzi – patrzę na te wszystkie motywacyjne obrazki, na porady psychologów i filmiki na youtube, i jedyne co myślę, to “jakie to żałosne i kiczowate”. Jeśli coś na mnie działa w takich momentach, to wyłączenie myślenia. I, na przykład, od niedawna, szybkie zawiązanie butów, krótka rozgrzewka, kilka podskoków i wymachów, i tup-tup-tup… Bez tej całej ‘motywacyjnej’ otoczki. Ona działa, ale kiedy jest dobrze – podkręca, nakręca, utwierdza w przekonaniu, że tak, że warto. Kiedy jest źle, konieczne jest konkretne działanie. Zajęcie się czymś. Może i powiedzenie sobie czegoś – ale bez ozdobników i cytowania filozofów, a po prostu kilka mocnych słów. Intencja, decyzja, wykonanie. Jak teraz, kiedy mam wrażenie, że godziny, dni, a nawet miesiące, które poświęciłam na kilka aplikacji – poszły na marne. Bo kolejny etap rekrutacji, rozmów, ustaleń, i… ‘rejected’. Odpadanie na ostatnim etapie boli. Boli bardzo. Świadomość włożonej pracy, czasu, i niemalże pewność, że się uda, bo przecież wszystkie znaki na niebie i ziemi…

Moje lamenty i użalanie się nad sobą nie trwały na długo. Pogooglowałam, poszukałam, i zapisałam się na mój pierwszy oficjalny bieg. Konkret. Od razu poczułam się ‘mocniejsza’. 7 lipca, Gdynia, 10km, Nocny Bieg Świętojański. Na samą myśl oczy mi błyszczą ; ) To teraz.. czas wracać do formy i budować tę na już-za-całkiem-niedługo!

Dzisiaj – cieszy nawet 300 metrów więcej niż wczoraj i trochę szybciej.

4 thoughts on “Magiczne słowo: motywacja

  1. hej! 🙂 znalazlam Twoj blog dzieki komentarzowi u dziewczyn z kobietybiagaja 😉 i mam zamiar Cie regularnie czytac! wiec pisz, pisz 😀 ja tez jestem poczatkujaca…i tez zapisalam sie na pierwszy bieg…i mam nadzieje, ze nie umre ze stresu…bo ja nie luubie rywalizacji 🙂 ale zazdroszcze wszystkim, ktorzy przekraczaja mete…ja tez chce! 🙂 damy rade! 🙂 pozdrawiam

  2. Małymi krokami w stronę sukcesu. Dobrze, że wyznaczasz sobie cele – przyjnajmniej wiesz do czego zmierzasz. A pisanie bloga napewno dodatkowa motywacja by je osiągnąc- w koncu ludzie patrzę ( czytają).
    Powodzenia!

Leave a Reply

