Pasta to czy pesto?

Pietruszka. Jakie macie pierwsze skojarzenia słysząc to słowo? Zielone strzępki pływające na tłustej rosołowej tafli? Artykuły w prozdrowotnych gazetach z atakującymi nagłówkami podającymi zawartość żelaza w natce? Ja właśnie takie skojarzenia mam. Raczej nie protestowałam nigdy przeciwko pietruszce w surówkach, ale gdy po takiej przekąsce uśmiechałam się do lustra, zdarzyło mi się zastygnąć w przerażeniu i podziękować niebiosom, że nie wyszłam z domu bez tego ostatniego spojrzenia w lustro. O tym, jak przemycić pietruszkę w przyjaznej formie, pisano już sporo (Hania, Krasus). Mój dzisiejszy twór to coś pomiędzy pesto a pastą (skłaniam się bardziej ku drugiej opcji). Wyciągnęłam na blat, co znalazłam w szufladach i na półkach, a uznałam za odpowiednie, uprażyłam suche, wszystko wrzuciłam do blendera, podlałam oliwą, doprawiłam, schowałam do lodówki a teraz z radością konsumuję w formie widocznej na ostatnich zdjęcia. Jest pyszne (albo pyszna – pasta)!

Migdały, dwa zagubione orzechy laskowe, pestki dyni, ziarna słonecznika, siemię lniane, sezam:
pestp-0006

Główna bohaterka – pietruszka:
pestp-0009

I blendujemy:
pestp-0026

pestp-0031

Najpiękniejsza zieleń tej jesieni:
pestp-0044

Maca razowa:
pestp-0047

Pesto-pasta:
pestp-0050

Przełamanie kolorem:
pestp-0051

Zielona herbata w ulubionym kubku i drugie śniadanie gotowe:
pestp-0056

6 thoughts on “Pasta to czy pesto?

  1. Ostatnio posty kulinarne dominują 😉 robiłam ostatnio właśnie pesto wg Krasusa, wyszło meeega dobre. I można za każdym razem modyfikować skład, wg tego co się ma domu lub na co ma się ochotę 😉

  2. Pietruszka kojarzy mi się z zapachem. Uwielbiam, muszę chować przed córką, jeśli chcę mieć pietruchę tylko dla siebie. Pasta wygląda bardzo pysznie a ja jestem głodna.

Leave a Reply

